Co ve světě pánské módy není řešeno

Co ve světě módy není řešeno

nebo se spíš v podstatě jen chodí okolo, jako kolem horké kaše. Mnohokrát jsem se o tom už zmínil. Je to pánská obuv ve stylu a vzhledu dámské. Mě je opravdu jedno, že spousta lidí odsuzuje pánský podpatkový styl. Je mi jedno, že „někomu“ tohle z nějakého důvodu nesedí. Jsem odhodlán za to bojovat.

Ano, chci, aby existovaly vyloženě pánské boty s jehlovými podpatky, ovšem ve stylu dámského designu, přičemž musí být brán zřetel na specifickou odlišnost pánské nohy. Mám na mysli šíři chodidla, jeho délku a celkově i jinou anatomii, než jakou mají ženy. Dámská obuv je úzká a i při velikosti 40 (moje velikost) prostě nesedí. To je problematické především u střevíčků vyrobených z nepoddajných umělých materiálů. Kožená obuv se poněkud přizpůsobí a pak na noze sedí celkem dobře. Střevíce z jiných materiálů se prostě noze nepřizpůsobí, ať se snažíte sebevíc. Tlačí, tvoří oděrky a krvavé puchýře. To znají i ženy, i když si zakoupí střevíčky ve správné velikosti. Avšak nejsou výrobcem splněna základní kritéria pro tvarovou anantomii nohy. Dostávám se k tomu, že sériově vyráběná obuv, je sice cenově nejdostupnější, ale je pořád vyráběná podle neměnné šablony – kopyta. Kdežto obuv šitá na zakázku, kdy jsou změřeny obě nohy zvlášť a kdy jsou respektovány všechny údaje o noze – šíře, délka a tvar chodidel. Vlastně veškeré změřitelné položky na nohou jsou brány v potaz a takto vyrobená obuv na míru, sedí na noze a je vskutku velimi pohodlná i při obzvlášť vysokých podpatcích. Jenže … Kdo si může dovolit obuv na zakázku. Ceny takových střevíců se mohou vyšplhat až na 20 000,-Kč. Není divu. Jedná se originál ušitý přesně na míru, který na nohách jiné ženy neuvidíte. Švec, aby mohl vyrobit boty, musí podle naměřených hodnot nechat vyrobit kopyto – zvlášť pro pravou a levou nohu, což je položka, kterou zákazník zaplatí ze svého. Proto je konečná cena tak vysoká. Existují lidé, kteří nemohou nosit sériově vyrobené boty, kvůli fyziologické deformaci nohou nebo proto, že mají jednu nohu kratší než druhou. Proto si musí nechávat šít obuv na zakázku. Teď nemluvím o dámských střevíčcích jako takových, ale o „normálních“ botech. Většinou cena nepřesáhne 10 000,-Kč, ta se především odvíjí od postižení zákazníka a také na použitém materiálu.

Zmiňoval jsem se i o tom, že výběr v klasické nabídce pánských bot, je velmi skromný. Ať už co do výběru modelů, typů a druhů, tak i co do barevné nabídky a materiálů. Neumím si představit, že by si muž zakoupil klasické, ale latexové polobotky v rudé, žluté, zelené, modré či okrové barvě a ještě s různými řetízkovými nebo štrasovými ozdobičkami. Velmi pochybuji, že takový muž existuje, co by si takové polobotky koupil. To by musel být opravdu excentrik velikého kalibru s vlastnostmi mrtvého flegmatika.

Přál bych si, aby existovala prodejna s pánskou obuví, kde si mohu koupit přesně to, co se mi líbí a bez toho, že by na mě prodavačka koukala, jako na vyvržence z pekla nebo úchyláka. Jednoduše – obchod s dámskými pantoflíky, sandálky, lodičkkami nebo kozačkami s jehlovými 12cm podpatky případně klínky, ale v pánských rozměrech od velikosti 39 do velikosti 47. Vždyť kupříkladu travestie muži, živící se výhradně představeními v tzv. Travesti-Show, potřebují kromě dámského oblečení také dámské střevíce a mnozí z nich mají nohu velikosti 45 až 49 a možná i větší :-o. Takové lodičky v dámských velikostech nenajdete. Pánskou prodejnu s dámskou obuví nenadete, protože neexistuje nabídka a nabídka neexistuje proto, že není poptávka. Aspoň ne taková, která by motivovala k výrobě vzhledem ke své rentabilitě.

Nedávno jsem měl možnost vidět film, Sexy botky (Kinky boots) , kde hlavní hrdina – mladý muž, zdědil po smrti svého otce továrnu na výrobu pánských polobotek. Bohužel, firma už před smrtí otce byla v úpadku a syn – dědic, se rozhodoval mezi prodejem továrny nebo udržení výroby. Náhodně se seznámil s transexuálním mužem jménem Lola, který vystupoval v Travesti-Show. Po domluvě s Lolou se podle jejích návrhů, pustil do výroby dámské obuvi s vysokými podpatky, právě pro transvestitní a transexuální muže, protože jak už jsem psal na začátku, dámské střevíčky jsou jiné a pro mužské nohy velikostně a konstrukčně nevhodné. Konec příběhu má Happy-End. Na módní přehlídce v Italském Miláně, s kolekcí Travesti obuví měli obrovský úspěch.
Film stojí za zhlédnutí, když už ne kvůli ději, tak aspň kvůli pochopení toho, o čem tady píšu. Lépe tak pochopíte tuto problematiku, vlastně mě ten film inspiroval k napsání tohoto článku.

Cover of Kinky Boots

Botas Audaces!

Kinky Boots (film)

Magnolia + Kinky Boots

Já sám se zabývám, respektive, zabýval jsem se před několika lety kreslením a navrhováním luxusní dámské obuvi. Vypracoval jsem spoustu návrhů od pantoflíků, přes extravagantní lodičky až po luxusní modely kozaček. Měl jsem touhu začít i s výrobou, ale nepodařilo se mi najít výrobce ani investora. V obavě z odcizení mých nápadů, jsem je ani nikde nepublikoval, takže jsou pořád pevně a bezpečně v mých rukách. Což mi ve výsledku není moc platné. Alespoň mám jistotu, že moje nápady nebudou zkopírovány nějakým plagiátorským návrhářem. To, co jsem maloval, byly skutečné skvosty patřící do skupiny luxusních High Heels.

Cyndi Lauper Shows Us Her Custom Manolo Blahnik ‚Kinky Boots‘; Tells Us About Flunking Out of Fashion School (fashionista.com)
Kinky Boots (This isn’t what you think!) (culturebean.com)

Black thigh high boots

2 responses to “Co ve světě pánské módy není řešeno

  1. jsem na tom asi stejně, neustále hledám pánské boty na 10 až 13ti cm podpatku
    já bych si to tak představoval, když si holka koupí koně s 10 cm dámským podpatkem, tak by měl existovavet pánský ekvivalent, tzn. širší boty s 10ti cm pánským podpatkem. Mě přídou boty na podpakku na chůzi příjemnější než placky, v plackách mám pocit že padám někam dozadu, dostal jsem se do fáze, že si letní dřeváky na podpatku vyrábím. Střevíčky na jehách, to je vůbec problém – přitom na 10cm jehle půjdu radši než v žabkách.
    lex

    • Lexi, naprosto s Vámi souhlasím.

      Ženy chtěly rovnoprávnost vůči mužům. Tedy ji mají. Mají možnost volit, pracovat a domáhat se stejných práv a výhod, jako mají muži. To, zda je to splněno a nakolik procent, to nechám na každém člověku zvlášť. Nejsem nikterak politicky ani sociálně angažován, tudíž o těchto věcech mnoho nevím.

      Ovšem to, co vím je –
      Od cca 20tých let 20.stol chodí ženy v kalhotách (tehdy ryze pánská móda)
      V 18.století vysoké podpatky byly součástí pouze šlechtické mužské róby.
      V těchto obdobích bylo nemyslitelné, aby na veřejnost ženy vyšly na podpatcích nebo v kalhotách. Dneska se tomu už jenom smějeme. A přitom tenkrát to bylo opravdu vážné téma. V dobách Napoleona šlo dokonce o život!!

      Jestliže se budu držet Vašeho komentáře na téma „koně“ westernové kozačky, pak si můžete být jistý tím, že takové mám.


      Western shoes
      (viz. https://highheelsexpert.wordpress.com/2013/05/02/moje_kone/ )
      Mají sice „pouze“ 10cm podpatky, ale jsou naprosto perfektní. Ano, jsou pořízeny v dámském oddělení obuvi, jenže … Když nelze u nás sehnat tyto boty v regálech s pánskou obuví, proč se tedy nepodívat do dámských regálů. V USA takovou obuv najdete kdekoli a kdykoli. Možná je to proto, že k tomuto stylu mají mnohem blíže a navíc to patří do jejich honácké minulosti. Kovbojské doby jsou sice pryč, ale kozačky zůstaly a jsou neustále trendy.

      Co se dřeváčků týče, mám je také
      Moje dřeváčky (My woods high heels shoes)
      Woods shoes

      (viz https://highheelsexpert.wordpress.com/2013/05/20/drevacky/ )
      Jsou pohodlné a opravdu nositelné – choditelné. Dřeváky, podle jistých pramenů, mají kořeny ve Skandinávských zemích. Přesněji v Holandsku. Podpatkové dřeváky našly světlo světa někdy v minulém století. V současné době se vyrábějí z plastu imitující design dřeva. Ovšem, to už není ono.

      Chůze v plochých botech , rozumějte bez podpatů, je zdravotně mnohem více škodlivější, než chůze na podpatcích. Já si své sportovní boty kupuji vesměs kotníkové. Důvod je prostý. Do každé boty vkládám korkový klínek tak, aby vjemově splňoval chůzi na podpatcích. Korek je měkký, zato dostatčně pevný a pružný.

      Bohužel. Než i u nás nastane boom mužů na podpatcích, tak si do té doby budeme muset naše obutí přizpůsobovat nebo dokonce vyrábět. Český národ je konzervativní, nesnášenlivý a reptající na vše, co není „normální“. Ovšem pohnout se k uskutečnění jakékoli změny, na to jsme mi Češi moc pohodlní. Stačí nám trochu jídla, televize, pivo a jsme spokojení.

      Děkuji za Váš komentář. HigHeelsExpert

... a váš názor? Určitě máte něco, co byste k tomu chtěli říct. (https://highheelsexpert.wordpress.com/2015/11/08/jak-napsat-komentar/)

