Moje „koně“

Moje nové kozačky

Před nedávnem jsem si pořídil nové kozačky. Protože se mi líbí tzv. Westernový styl, objednal jsem si odpovídající kozačky. Podle mého názoru, western (Cowboy)-fashion je do jisté míry unisex a tudíž nemůže být řeč o nějakém výrazně dámském stylu obuvi. Snad jen s ohledem na šíři prstové a nártové části obuvi – je viditelně užší než tomu bývá u pánské obuvi, by bylo možno o tomto polemizovat, ale co do vzhledu – nikoli.

Trochu je popíšu

Celé jsou z jemné hnědé kůže. Tvar špice je úzký a dlouhý. Podpatek má výšku 10cm a i přes to jsou velmi pohodlné. Zapínání je zipové na vnitřní straně a je pouze do ¾ výšky lýtkové části. Přestože se nejedná o zcela novou obuv (zakoupeno v bazárku s obuví), kozačky nejevily ani nejmenší známky opotřebení. Ba ani přes velmi detailní prohlídku nejen vnitřku, ale i vnějšku kozaček. Podrážky ani podpatky nebyly opotřebované chůzí, takže mám oprávněný důvod si myslet, že původní majitelka v těchto kozačkách nikdy nebyla venku a asi ani v nich nikdy nebyla. Snad jen při zkoušení v obchodě. Vnitřek kozaček je vypodšívkován zřejmě flaušem hnědé barvy a vůbec nejevil známky opotřebení způsobené pravidelným obouváním.

Už velmi dlouho jsem sháněl mojí představě odpovídající model takových kozaček. A jak se říká: „Kdo hledá, ten najde.“ Našel jsem a bez meškání a otálení jsem je zakoupil. Jsem s nimi velice spokojený. Při prvním obutí mi byly trošičku těsné, avšak po několikáté procházce venku se kůže kozaček přizpůsobila jak tvaru, tak i šířce mých nohou. Nyní mi padnou jako ulité. Jsou bezva! 😀

A nyní fotečky

 Moje koně a) a) Moje koně b)b)
Moje koně c)c) Moje koně d)d)

Jak je z obrázků patrné, podpatek je poněkud podsaditý, avšak ne zcela tlustý jako je tomu u vyloženě skutečných Cowboy boots. Ty pravé mají podpatek více zezadu zkosený – „podseknutý“ a základnu – spodní plochu mají větší. Tento podpatek je něco mezi. Ani jehlový ani westernový.

Za povšimnutí opravdu stojí protáhlé špice, včetně dvou postranních poutek na vršku každé kozačky. Velmi krásné a stylově propracované výšivkové zdobení dodává těmto botičkám jedinečnost. Pravda, dlouhé špice poněkud ztěžují chůzi. Musím si dávat pozor, abych si špice neodřel, neokopal, nebo před prsty nezlomil. Prostůrek před prsty je prázdný, resp. byl. Já jsem špičky vyplnil kouskem molitanu, aby jejich tvar zůstal beze změn zachován. Ale to o čem se zmiňuji, nepovažuji za negativní hodnocení. K této obuvi dlouhé špice prostě patří a s tím jsem vědomně počítal.

Přemýšlím o kovových podpatcích. Nejen kvůli odolnosti vůči opotřebení, ale hlavně kvůli hlasitému klapání. Miluji zvuk klapajících vysokých podpatků a nevidím důvod, proč bych se tomu měl bránit.

Prosím všechny dámy, které mají podobné nebo stejné kozačky, aby se se mnou podělily o zkušenosti. Zajímá mě, jaké kozačky nosí a proč se jim zrovna tento typ obuvi líbí. U mě je to jasné. Jak jsem na začátku tohoto článečku napsal, tyhle kozačky jsou takřka „unisex“ a i s 10cm výškou podpatků jsou velmi dobře nositelné. O pohodlí jsem se také zmínil a nelze tomu vytknout nic, co by bylo nebo mělo být proti. Byl jsem až překvapen, že výšku podpatků nevnímám jako nějakou nepřirozenost. Přeji si mít ještě další páry těchto úžasných kozaček v tomto stylu a těchto vlastností. Minulý týden jsem trošku zaspal, takže jsem byl v časovém presu což mě přinutilo běžet několik stovek metrů na zastávku, abych stihnul autobus. Na těch podpatcích to šlo nádherně. Žádné klopýtání, žádné trapné poskakování, ale naprosto stylový sprint. Mám jehlové červené kotníčkové polokozačky, také jsou s 10cm podpatkem. V nich bohužel běžet nelze a dokonce ani jít rychlejší chůzí. Přitom jsou velmi pohodlné, mají krátké špice, přesně kopírující siluetu prstů. V nich prostě prostě spěchat nemůžu. Možná to způsobuje vědomí, že mají jehlový podpatek a při představě, že je zlomím mám jakýsi blok, či co.

Vážení, pochopte jednu věc, nejsem úchyl, nejsem sběratel. Jsem jako vy. Uživatel obuvi. A na podpatcích chodím minimálně stejně tak dobře, jako každá druhá žena a to od svého dětství, což je už cca 35 let. Vysoké podpatky jsou pro mě můj životní styl, sebeurčení.

Pokud se podíváte a začtete do mých článků, přesvědčíte se o mých znalostech, dovednostech i zkušenostech ohledně vysokých podpatků. Vyrovnám se prakticky všem kráčejícím ženám na vysokých podpatcích. Vězte, že toto nejsou jen planá slova.  Potěší mě i vaše komentáře, doporučení, fotečky, příspěvky týkající se pouze dámských střevíčků.  Chcete-li mi vynadat, udělejte to s veškerou úctou a slušností bez použití nadávek, sprostých slov a obdobně nevhodných výrazů. Jsem jen obyčejný člověk, avšak místo hromady poštovních známek, pivních tácků, odznáčků, kovových modelů autíček MatchBox, historických zbraní a kdoví čeho ještě, mám dámskou obuv. Nepřehrabuji se v nich, nemazlím se s nimi, nemám je uspořádané do rozličných kategorií, „JÁ V NICH POUZE CHODÍM“. Není to žádná sbírka trofejí, jde pouze součást mého oblečení, stylu a života. Tak s nimi i nakládám a chovám se stejným způsobem, jako se chovám k jiným věcem. Zkrátka je používám k účelu k němuž jsou určeny.

___________________________________________________
___________________________________________________

Pročtěte si ankety a hlasujte. Aby výsledky byly co nejvíce objektivní, vytvořil jsem dvě stejné ankety, jednu pro ženy a druhou pro muže. Hlasujte v odpovídající (správné) anketě podle toho, zda jste žena nebo muž. Odpovědi jsou vesměs shodné, jen pár jich je odlišných vzhledem k pohlaví hlasujících.

Prosím, už kvůli principu, hlasujte v té „své“, podle vlastního názoru a berte to vážně. Ankety jsou naprosto anonymní, nikde se nezobrazují žádná identifikační data ani jiná, podle nichž by bylo možné hlasujícího lokalizovat či identifikovat. Jedná se mi pouze o veřejný průzkum široké veřejnosti. Označit lze maximálně 4 odpovědi, přičemž volte takové, které si vzájemně neodporují. Připsat můžete i svou vlastní odpověď v případě, že nenajdete takovou, která by vyjadřovala váš osobní názor. Doporučuji to napsat jako komentář. V něm se můžete vyjádřit podrobněji i obšírněji. Děkuji.

zde hlasují Ženy
zde hlasují Muži

... a váš názor? Určitě máte něco, co byste k tomu chtěli říct. (https://highheelsexpert.wordpress.com/2015/11/08/jak-napsat-komentar/)

