Padá sníh, padá sníh …

… pojedeme na saních. Pojedeme dolů z vršku, obtisknem na panelák svou … kamarádku. Tak nějak podobně jsme v zimě hulákali z plna hrdel, když začalo sněžit a měli jsme z toho srandu (ne – tamto jsem opravdu napsat nechtěl 😉 ). Krásná puberta a úžasné nápady, které nejen mě, ale i mé vrstevníky napadaly. Nejednou to odskákala bunda nebo kalhoty. Ti více šikovní a nápaditější si zlomili ruku nebo nohu. Prostě zážitky a zkušenosti, na které se vzpomíná celý život.

Zima konečně o sobě dala vědět. Především k potěšení dětí. Ony asi mají ze sněhu nejúpřímnější radost. My, kdož jezdíme motorovými vozidly, ať už dvoustopými nebo jednostopými, případně na bicyklech nebo v horším případě musíme kráčet pěkně po svých, ze sněhu a námrazy až tak odvázaní nejsme. Teď, když se dívám na svůj venkovní teploměr, vidím údaj -12,7°C. Brrrr …, zimu fakt nemusím. A není to proto, že chodím na podpatcích, tedy v tomto období převážně na vysokých klínech. Vadí mi chladno, jako takové.

Těším se, až bude opět jaro a venkovní teploty budou mnohem příjemnější. Kromě odhazování sněhu z přístupové cesty k domu, se venku prakticky nedá dělat nic. Takže jsem o víkendu strávil pár příjemných hodin svou tvorbou. „Oprášil“ jsem grafitovou tyčinku, gumu, vytáhl papír z tiskárny a po dlouhých letech jsem se opět pustil do kreslení. A aby toho nebylo málo, z této zábavy jsem si pořídil i video záznam, který jsem po menších úpravách vložil na youtube. Nakonec, můžete se podívat sami.


Moje první veřejná prezentace
Pravda. Není to kdovíjaké veledílo, mnozí z vás jistě kreslí mnohem lépe a zajímavější objekty, no mě šlo především o odreagování.

Teď bych se chtěl zmínit o pár e-mailech, které jsem v poslední dostal. Kromě novoročních přání, se objevilo několik dotazů na téměř shodné téma: Jak se naučit chodit na vysokých podpatcích, jak efektivně cvičit, trénovat chůzi a také, kde se dají koupit náhradní podpatky. Také jsem dostal mail od jednoho pisatele s dvěma podpatkovými fotečkami.
Začnu od zadu.
Dostalo se mi svolení k uveřejnění fotek, takže tak činím. Snad se najdou následovníci a budu moci zde opět prezentovat něčí střevíčky. Mějte kuráž, foťte a posílejte. Úplně stačí dvě – tři fotky o velikosti 300x300px. Můžete svoje výtvory vkládat přímo i do komentářů za předpokladu, že znáte princip vkládání fotek nebo podstatu html.

20151018_210106Modré lodičky Tally Weil

20151123_180331Černé kotníkovky NEXT

No, tak tedy za mě – velmi hezké a jasně stylové botičky, jen tak dál.

K dalším pisatelům.

Kde se dají sehnat náhradní plátky na podpatky?
Možností je hned několik.
Nejlevnější je – resp. zdarma, když si kupujete obuv na podpatcích a náhrady najdete v krabici. Občas tam jsou a pokud ne, zeptejte se u kasy při placení. Většinou vám je prodavač/ka do krabice na požádání dá.
Druhou levnější alternativou jsou šikovné ruce. Pro jehlové podpatky postačí upravit obyčejný imbusový šroub. Tyto šrouby mají strukturu kovu, než tomu je u běžných s šestihrannou hlavou. Jsou totiž tvrdší a jen tak je nezničíte. Závisí to jenom na šikovnosti a možnostech vaší dílničky.
Můžete zkusit projít internet. Tady záleží na vás, který e-shop si zvolíte.
No a jako poslední – z mého pohledu – řešení by mohlo být v nalezení ševce. Nedávejte své střevíčky prvnímu, kterého objevíte. Šikovný švec vaše boty dokáže opravit aniž by je zničil.

Pokud jde o mě, já si podpatky opravuji sám.

 

Chůze na podpatcích.

O tom, jak se naučit kráčet na podpatcích, jsem napsal dost informací a přesto mám nové a nové nápady, jak vylepšit tréninkové cvičení a protahování svalů dolních končetin. Každá žena ví, že chůze na vysokých podpatcích vyžaduje především vytrvalost a houževnatost. Čím jsou podpatky vyšší, tím je důležitější nácvik správného držení těla i správné chůze.
Jak asi víte, nejdůležitější je „ustát“ propnutý nárt. Po nějaké chvíli se mohou u netrénované osoby, dostavit křeče do chodidel, lýtek a dokonce i stehen. Křeče jsou nesmírně bolestivé. Také životospráva má svoji úlohu. Dostatek živočišných bílkovin, vitamínů a spoustu dalšího neméně důležitého.
K vypracování se pro tzv. high heels (podpatky nad 10cm) dokáže až překvapivě snadno, nikoli bezbolestně pomoci obyčejný střídavý sed na patách a na špičkách – potažmo prstech. Sám jsem byl velmi překvapen, jak je to účinné a přitom tak jednoduché.
Následující mohu doporučit pouze těm, kteří nemají kloubní ani jiné kosterní obtíže.Pokud budete cvik zkoušet, děláte jej pouze na svou vlastní odpovědnost. Proto opravdu zvažte, zda je cvik pro vás vhodný. Přísně nedoporučuji toto provádět těm, kteří mají po operaci kolene (meniskus, vazy atp.)

Klekněte si na obě kolena, záda přitom mějte rovná. Nárty se musí dotýkat země a to tak, aby byly v podélné ose holeních kostí. Z této pozice pomaličku klesejte zadečkem na paty tak, až celkem na dosednete. Chodidla jsou přitom natažená – rovná. Zpočátku to může být bolestivé, je to proto, že máte zkrácené šlachy. Setrvejte v této poloze jen tak dlouho, dokud je to snesitelné. Nejvýše však 5 vteřin. Při pravidelném cvičení se doba úměrně prodlužuje podle vašich vlastních pocitů. Tento cvik budete střídat ještě s jedním.

Tento druhý cvik navazuje na ten předchozí. Tak jak sedíte na patách, opět pomalu se z pat zvedejte. Můžete se opřít i o ruce. Vteřinu, dvě si odpočiňte a pak znovu dosedejte na paty, nyní se však bříška prstů dotýkat země tak, aby směřovaly směrem ke kolenům. Opravdu velmi opatrně a podle vlastních dispozic. Pokud budete cítit velikou bolest, povolte a poněkud se odlehčete. Bolest není důležitá, naopak. Je zbytečná. Při pravidelném provádění těchto dvou cviků, docílíte uvolnění zkráceného svalstva i šlach. Znovu nabádám k obezřetnosti a opatrnosti. Při jakékoli negativní odezvě (bolest, křeče) okamžitě zanechte dalšího cvičení. Před cvičením je potřebné svaly připravit na následující zátěž. Můžete se připravit na steperu, nebo prostě jen na místě přešlapovat špička-pata. Nezapomeňte i na masáž chodidel po každém cvičení. Pomůže k rychlejšímu zotavení namáhaných šlach.
Z následujícího videa je možné celkem dobře pochopit, co jsem svým popisem myslel. Je to prakticky stejné, jenom ne ve stoje, ale v kleče. Pravda, je to klip baletní přípravy, jenže o to tu vlastně tak trochu jde. Chůze na vysokých podpatcích je vlastně chůze na špičkách, stejně jako baletčiny kroky. Přestože tu jsou jisté diference, princip i podstata jsou naprosto stejné.

Tak to by bylo vše. Takže zas někdy příště.

Napište mi

Napište mi mail

8 responses to “Padá sníh, padá sníh …

  1. Zdravím, zajímalo by mě, jak je to s chůzí na vysokých podpatcich- už jsem několikrát četl a viděl na videu, že se má došlapovat na špičku. To je přece nesmysl, ne? Při výšce 12cm to není ani fyzicky možné. Tak jak to tedy je?
    Díky

    • Celá věc se má tak, jak to popisuji nejen já, ale spousta dalších.
      Když porovnáte délku kroku v plochých teniskách a délku kroku v lodičkách s 12cm podpatky, pak je diference zřejmá. V rovných botech je krok nepoměrně delší. Totiž. Čím jsou podpatky vyšší, tím jsou kroky (měly by být) kratší. A z toho vychází i styl kroků – resp. způsob došlapu. Už z logického principu, na patu došlapovat nemůžete, protože by se vylomil podpatek. Ve finále to vypadá tak, že se „jakoby“ pokládá nejdříve podpatek, ale před přenesením celé váhy těla se ve skutečnosti došlápne na špičku, potažmo celou spodní plochu střevíce. Zní to divně, já vím. Ale pokud se dodrží tyto základní principy chůze na vysokých podpatcích – délka a frekvence (rychlost) kroků, pak je velice snadné toto zvládnout. Pravda, je nutné se to naučit a mít při tréninku opravdu perfektní střevíce, nejen velikostně, ale i anatomicky správně vyrobené, včetně vhodnosti modelu (uzavřené boty pevně obepínající nohu a pokud možno bez platformy).

      Nejste první, kdo mi tuto otázku položil.

      Takže. Nedělejte dlouhé kroky a nespěchejte. Na youtube naleznete spoustu návodů jak na to. Stačí jen zadat do hledání – HOW TO WALK IN HIGH HEELS nebo HOW TO WEARING HIGH HEELS. Některá videa jsou velice zdařilá i reálná (například zde:https://youtu.be/LfN1Ks_4dig) . Podle mých zkušenosti v souvislosti s délkou kroků na podpatcích vyšších než 10cm, se mi nejvíce osvědčila maximálně třiceticentimetrová délka kroku. Je to zhruba délka jediné stopy chodidla.
      Mějte na paměti, že pokud chodíte nebo chcete chodit na 15cm a vyšších podpatcích, musíte úměrně zkrátit své kroky. Bude to vypadat jako cupitání. Zpočátku jistě směšné, ale při získání cviku a vlastního stylu, budete působit absolutně přirozeně a spousta holek k vám bude vzhlížet se spadlou čelistí.
      Tak hodně píle, trpělivosti a invence. Výsledky se brzy dostaví.
      Děkuji za vaši otázku, věřím že jsem odpověděl i ostatním nesmělým čtenářům/kám.

      • Zapomněl jsem dodat, že na podpatcích chodim už asi dvacet let a bravurně je zvládám do výšky 14-15cm bez platformy. Vždy našlapuji na podpatek, ale ne celou vahou- to jr fakt.. 🙂

        • Tak to jsme na tom prakticky úplně stejně.
          Před více než 30ti lety (ty roky vážně uběhly strašně rychle 🙂 ), jsem vyzkoušel své první kroky na podpatcích. Avšak naprosto zcela první „zkušenost“ jsem měl už někdy ve svých cca 5ti letech – v roce 77 m. st.
          Abych se opravdu naučil správné chůzi na podpatcích, pozoroval jsem každičkou ženu v lodičkách a pak to doma zkoušel. Nebyl internet, youtube, prostě nic z čeho by bylo možné čerpat. Takže jen díky odkoukaným a osobně vyzkoušeným praktikám, jsem získal veškeré své znalosti. Párkrát jsem se účastnil i několika přátelských setkání i svateb a tak měl možnost zavést povídání na téma chození na vysokých podpatcích. Bylo to snadné. Všechny přítomné dámy i slečny měly podpatky. Tak jsem získal více či méně užitečné a použitelné informace z nich čerpám ještě dnes.
          Jak jsem již několikrát popisoval nejen ve své předchozí reakci na Váš kinentář, ale i na stránkách, vše je to jen o cviku a vlastním způsobu. Popisuji zde pouze principy a možnosti k ulehčení celého procesu Learn walk in high heels. Každý se musí svobodně rozhodnout, jestli jsou moje informace pro něj užitečné či nikoli, případně do jaké míry. To vše jen proto, že osobní dispozice každého z nás, jsou různé. Některým z nás nečiní potíže kráčet ani na 16cm jehlách a někteří brečí bolestí už na 8cm podpatečkách. Je to hlavně o správném výběru velikosti bot, stylu, výrobce a v neposlední řadě i na výšce i tvaru podpatků. Opravdu důležitým faktorem je anatomie vnitřní stélky ve střevících. Stélka respektující anatomický tvar chodidel je pohodlná i při 15cm podpatcích (bez platformy). Tohle všechno víte a dáte mi jistě za pravdu. A vlastně všichni jsme si prošli omyly i chybami ve výběru těch správných střevíčků. 😉
          Opravdu jsem rád, že vznikla tato malá konverzace s výměnou vlastních zkušeností.

... a váš názor? Určitě máte něco, co byste k tomu chtěli říct. (https://highheelsexpert.wordpress.com/2015/11/08/jak-napsat-komentar/)

