Móda 2016

Jarní a letní trendy 2016

Přestože je ještě sychravé počasí, které pořád nedokazuje blízký příchod jara, je už na čase pomýšlet na aktualizaci našich šatníků i botníků. Takže není od věci se zabývat otázkou, jakým směrem se bude móda ubírat. Nastane v módě zásadní obrat k jiným trendům, než byly dosud aktuální? Vrátí se snad nějaké retro? Budou aktuální uhlazené oděvy nebo se máme připravit na krajky či volánky a záhyby? Z jakých materiálů oblečení, které si budeme letos kupovat? Budou to snad umělotiny a jiné, ne vždy příjemné náhražky přírodních materiálů nebo se můžeme těšit na skutečnou kvalitu. A co barvy, která z nich bude v letošní sezóně převládat? Pastelové, přírodní, jednobarevné, pestrobarevné? Jaké kombinace? Je toho tolik, že jednoznačná odpověď je prakticky nemožná. Přesto odpovědět lze, a to celkem s velikou přesností.

Pro letošní jarní a letní sezónu se počítá výhradně s přírodními materiály. Jaro je plné barev a letošní fashion bude právě ve znamení barev. Takže. Nebojte se barevnosti. Kombinujte ji však s citem a logikou. Mějte na paměti, že i když nemáte nic zakázané, přesto se držte střízlivého výběru a osvědčených kombinací. Ovšem, jistá „divočina“ přípustná jistě bude. Prvořadně by měl být kladen důraz na doplňky (šperky a jiné ozdoby na oděvu či těle). Toliko oblíbené tetování, je už několik sezon mimo. Permanentní kresby na těle již nejsou trendy, protože se díky psychologickému výzkumu přišlo na to, že tetovat se nechávají pouze nejistí jedinci, kteří se nedokáží prezentovat jiným způsobem. Z tohoto důvodu dají přednost slaboduchému zdobení svých těl. Nechávají si vykreslit různá loga, značky, kresby nebo nápisy na více či méně veřejně viditelná místa. Musíme si uvědomit tuto skutečnost, co se nám líbí ve věku dvaceti let, to samé už za pár let nemusí být aktuální a dokonce se může stát důvodem osobního studu, ne-li dokonce nějaké nepřekročitelné překážky, kvůli které třeba nezískáme zaměstnání, nenajdeme vhodného/u partnera/ku, spoluobčané se nás budou stranit atp. Odstranění tetování je každopádně několikanásobně dražší, bolestivější a časově náročnější, než bylo vlastní vytvoření. Tato posledně zmíněná nepříjemnost je aktuální při vytetovaném portrétu nebo jménu současného partnera/ky. Po rozchodu je takové tetování skutečnou přítěží a zcela nežádoucí ozdobou. Prstýnek nebo řetízek lze sundat, tetování ne. Fotku své/ho ex můžete zahodit nebo spálit, tetování ne.  Vytetované srdce s růžičkou na mladém těle může působit i půvabně.  Ovšem v pokročilém věku, kdy je pokožka svraštělá, vrásčitá a mnohdy i osobní existence se ve starším věku ubírá jinými směry, než tomu bylo v mládí, je takové tetování poněkud komické, infantilní a mnohdy i nevhodné.

 

Výsledek obrázku pro tatoo Výsledek obrázku pro tatoo
To, co dnes působí tak úžasně a krásně, zítra už bude mít pachuť hořké trapnosti.
Je to stejné, jako městem prohánějící se bezdětná odbarvená čtyřicetiletá -rádoby blondýna v minisukni, podvazcích a průhledném topu, v růžových teniskách či jehlových lodičkách s domněnkou ve své mysli, jak je žádoucí, sexy, půvabná – prostě hvězda. To není ani komické, ale zoufale tragické.

Důležité je, umět se oblékat vhodně ke svému věku a přitom si zachovat původní mladistvou eleganci, styl i sexappeal se špetkou vášnivé vyzrálosti a zkušeností. Není mnoho lidí, kteří toto zvládají a umí se „poprat“ nebo smířit s tím, že jim už není dvacet, ale dvakrát tolik.
(edit:05.09.2016)Svůj věk , ať je jakýkoli, nechápejte jako svého nepřítele nebo dokonce překážku. Každý životní úsek má svoje výhody i nevýhody. Příliš mladí lidé se chovají ztřeštěně, jen kvůli absenci zkušeností a proto si nedokáží vychutnat každou minutu libovolného okamžiku. A i když některým starším chybí síla a vytrvalost mládí, jejich zkušenosti jim umožňuje prožívat život mnohem intenzivněji ve všech jeho myslitelných rozměrech.
Protichůdnost – přesto logika:
Mladá děvčata se malují tak, aby si přidala několik let navíc, kdežto zralé dámy se malují proto, aby si několik let ubraly. Mladí kluci se těší na mužný porost v obličeji, který jim přidá nějaký ten růček, no a „pardálové“ se holí a přiměřeně o sebe dbají, aby si opticky zas nějaký ten rok odečetli.
Mnoho lidí o sobě tvrdí a také si myslí, že jsou pravdomluvní, nikdy nelžou ani neklamou. Ovšem nikoho ani nenapadne to, že své okolí klamou a všem okolo sebe lžou svým vzhledem. Dámy lžou o svém věku (pochopitelné), muži zas o svých schopnostech (pochopitelné). V obou případech je však jedna věc stejná. Dříve nebo později se pravda ukáže. Avšak málokdy to bývá ve vhodný okamžik.

Stále aktuální jsou sukně i kalhoty, šaty zvýrazňující siluetu postavy. Upnuté kalhoty jsou už spíše na ústupu. Letos budou více k vidění volnější nohavice s klasickým pasem, tzv. bokovkám je také již několik sezón odzvoněno. Šaty na párty volte spíše v kratších délkách, jiné akce však snesou délky až na zem, přičemž od loňského podzimu jsou naprostým hitem dlouhé rozparky – téměř až k pasu. Sukně šatů, by měly být splývavé, jakoby tulipánového střihu. Šaty mohou být s krátkými, dlouhými nebo ¾ rukávy, případně i bez rukávů. To samé platí i o tričkách, halenkách a košilích.

Přestože spousta žen pracuje v manažerských křeslech, neměly by se nechat strhnout do stylu pánského oblékání, ale naopak. Měly by zůstat hrdě v ženském rodě i co do stylu oblékání. Musím uznat, že to ženám v pánském oděvu neskutečně sluší, jenže jde o to, že žena by měla zůstat ženou a to za jakýchkoli okolností. Moje milé  a krásné dámy, buďte a zůstaňte ženami. Kráčejte na podpatcích, používejte make-up, parfémy, prostě buďte okouzlující a něžné. Přestože jistě zastáváte pracovní post vyžadující tvrdost a neúprosnost, zachovejte si své ženství a tím pádem i svou krásu. Nedejte se ovlivnit vnějším prostředím, v němž pracujete.

Pokud chcete nebo budete muset mít na sobě punčochy, opusťte nápad si obléci podvazkové nebo tzv. samodržící punčochy. Už nejsou módní. Přestože se pořád dají koupit, tak už jsou společensky out.

Doplňky

Šperky

Celý outfit je možné doplnit šperky. Obloukem se však vyhněte slitinovým kovům z neryzích kovů. Všelijaké předražené slitinové chromované a jinak pokovené šperky jsou kromě zdravotních rizik, zcela nevhodné pro jakoukoli příležitost. Mnohdy o dost levnějším řetízkem ze stříbra, uděláte více parády, než jiným libovolným drahým náhražkovým řetízkem ze slitinového kovu (většinou se jedná o slitiny hliníku, mědi
a jiných), které při kontaktu s pokožkou velmi brzy ztrácejí lesk, odírají se a následně zčernají. U stříbra 959 nebo 14ti karátového zlata tohle nehrozí, tedy pokud nemáte nějakou těžkou nemoc, nebo pokud nepracujete s chemikáliemi (v domácích podmínkách to může být, třeba Savo). Jedná se hlavně prsteny, ale i náramky na zápěstí. Šperky z plastu jsou spíš jen pro puberťáky a podobnou omladinu. Také tzv. štrasové kamínky na různých špercích jsou pro mladistvé slečny. Dejte přednost zirkonu, asi málokterá žena má takového partnera, který si ji hýčká diamantovými náramky, náušnicemi nebo přívěsky na řetízku. Nakonec, preferujete-li stříbro, diamanty se na něj nehodí a možná ani nedělají.

Vyvarujte se okázalým a robustním náhrdelníkům, řetízkům na krk, na zápěstí i okolo kotníků a také obrovským prstenům. Letošním hitem je spíše decentnost a střídmost. Nakonec je to i rozumné. Nestanete se nedobrovolnou obětí zločinu okradení. Krásným módním výstřelkem, který se v posledních letech stal celkem oblíbeným hitem, jsou drobné zirkony na nehtech. Je to vskutku sexy, hlavně když máte krásný mandlový tvar nehtů.

Obuv

K doplňkům patří také i obuv.
Na ženské nohy jednoznačně patří vysoké podpatky. Nejenže zvýší postavu a opticky zeštíhlí lýtka a (v případě lodiček nebo sandálků)zvýrazní kotníky i nárty. Ale do velké míry garantují styl a eleganci ženy. Musím však uznat, že ne každá žena je nebo chce/může být dámou. Ať už kvůli vlastní dispozici, schopnosti či touze chodit na podpatcích. Uznávám, že je mnoho takových žen, které nemohou podpatky nosit, přestože by i samy chtěly. Chápu i to, že pro mnohé jsou podpatky vyšší než 6cm naprosto nechoditelné. Těch důvodů pro a proti podpatkům je opravdu hodně a většina žen ví nejlépe, jak se na podpatcích cítí a jak vysoké ještě „ušlápne“. Většinou mladé dívky dělají obrovskou chybu v osobní domněnce, že budou přitažlivější ne-li dokonce sexy na extrémně vysokých jehlách, aniž by na nich uměly udělat jediný kloudný krok. Neví, jak strašně se mýlí. Vrávoravá chůze, kymácivé kotníky a rozpřažené ruce ve snaze chytit balanc, působí přesně opačně, než jaký byl původní záměr.

Takže, ať už chcete nebo nechcete boty s vysokými podpatky, i zde bude výběr z široké barevné palety odstínů i kombinací. Stylizujte se do celkového outfitu tak, abyste nepřekročily hranici vkusu a únosnosti. Však to znáte. Někdy méně, znamená více. Snad se tady nemusím zmiňovat o materiálu libovolných střevíců a kozaček. Jasnou volbou by měly být přírodní materiály. Důvody jsou zřejmé. Více pozornosti budu věnovat stylu.

Kotníkové černé letní polokozačky se šněrovacími stuhami
Jarní kotníkové kozačky na zavazování

Nebojte se experimentovat. Nejen v zimě chodíme v kozačkách. Kozačky je možné nosit na jaře a dokonce i v létě a nemusí to být zrovna to chladné a nepříznivé léto. Klidně i v parných dnech si na své nožky natáhněte kozajdy a jděte třeba na nákup. Samozřejmě že musíte zvolit správný typ kozaček. Nejde ani tak o jejich výšku, ta klidně může sahat od kotníků až do rozkroku 🙂 , spíš se jedná o správný typ. Především by měly být vzdušné, aby se vám nohy nepařily a vlivem horka neotekly. Kozačky mohou vypadat jako páskové nebo řemínkové sandálky, jen vysoké pod/nad kolena. S otevřenou špicí i patou. Šněrovací, vázací, přezkové, prostě těch typů a stylů je tolik, že si každá může vybrat ty „své“.


Máte radši neotřelou klasiku? Vyhovují vám lodičky? Chcete podpatky nebo klínky? Ani to není problém. Vybrat si můžete od robustních sloupkových podpatků přes tenoučké jehlové až po klínové.



Žijete v rychlém tempu a prakticky nemáte čas se zdržovat obouváním kozaček, lodiček nebo sandálků? I pro vás existuje řešení v podobě jednoduchých nazouváčků. Jednoduše do nich jen vklouznete a jdete.

41052822

Nádherné nazouváky BAŤA, 12cm podpatek, žádná platforma, neuvěřitelně šik a pohodlné.
Svršek i vnitřek střevíců je z pravé kůže se vzhledem hadího vzoru.41052904

Žádné zapínání, zavazování nebo pracné natahování na nohu. Takže opravdu jen nazout a jít. Pantoflíky s plnou špičkou bez paty jsou perfektní i pro jarní deštivější dny. Takové botky doplněné vyšší platformičkou, určitě budou skvělým doplňkem každé stylové a elegantní dámy, bez ohledu na věk.

Pro high heels muže

Už nevím, kolikrát jsem se o tom tady nebo v soukromých e-mailech zmiňoval. Pokud pánové chcete kráčet na podpatcích – kdykoli a kamkoli, je jen na vás kdy to uděláte a jestli vůbec. Obavy z posměchu, ztrapnění, ponížení a kdoví z čeho ještě, je jen a pouze ve vaší mysli. To, jakým způsobem přemýšlíte a jak se chováte k ostatním, se odráží i na vaší mysli. Jste-li v životě nepříjemní, buďte si jisti, že je dost lidí, kteří čekají na libovolnou vaši slabinu, aby vám ji dali patřičně „sežrat“. Vaší slabinou může být i cokoli jiného, ne jen vaše touha chodit na podpatcích. Především zpytujte své vlastní životní postoje, názory a komunikaci s ostatními. Možná to zní drze, ale přemýšlel jsem o tom dost hluboce, pročetl spoustu článků, zabádal jsem i v psychologii a došel k tomuto názoru.

Prakticky všichni, kteří chtějí kráčet na vysokých podpatcích (včetně mě), jsou do jisté míry ochotni vyjít ven ve dne avšak v cizím městě, kde je nikdo nezná, kde jsou anonymní, a tudíž nehrozí běžné riziko prozrazení. Alespoň já jsem tak nějak začínal. Nejprve, jak jste již mohli číst v mé rubrice, na úplném počátku jsem se kompletně převlékal do dámského oblečení, líčil jsem se, lakoval jsem si nehty, nosil náušnice … no prostě jsem se „kompletně přetvořil“ na ženu jenom proto, abych mohl kráčet na vysokých jehlových podpatcích a přitom zůstat nepoznán. Prožil jsem tak spoustu let, zažil jsem mnoho příjemných i nepříjemných okamžiků. Na něco se vzpomíná s úsměvem a na něco absolutně ne. Jednoho dne jsem si však uvědomil, že to už takhle dál nejde. Podpatků jsem se však vzdát nehodlal, ostatního ano.

Udělal jsem tlustou čáru za vším, co jsem doposud prožil. Moje další podpatkové začátky se odehrávaly, jak jinak než v cizím a velkém městě, kde mě nikdo neznal. Jezdil jsem autem a v autě jsem vždy měl obuté jehlové lodičky nebo kozačky – podle ročního období nebo nálady. Asi proto už neumím řídit vozidlo v botách s rovnou podrážkou a bez vysokého podpatku. Mám pocit, že mi něco chybí. Cítím se nesvůj a nervózní. Tyto jízdy mi také sloužily k nákupům dalších nových střevíčků. Zpočátku to pro mě bylo velice těžké, vystoupit v lodičkách na parkovišti, přejít za doprovodu klapání mých podpatků až do prodejny s dámskou obuví. Nejednou jsem to vzdal a přezul se už v autě do tenisek. Zvrat nastal, když jsem si řekl, že není středověk, takže mě nikdo neupálí, nechovám se protizákonně, nepáchám veřejné pohoršení, takže opravdu není důvod šílet.

Se srdcem v krku, bušením krve ve spáncích jsem vystoupil z auta a jako ve snách jsem kráčel přes celé parkoviště do obchodu. Bylo to takové to obrovské obchodní centrum se spoustou obchůdků, butiků a prodejen se značkovým zbožím. Vůbec nevnímal okolí. Nevím, nepamatuji si na jakékoli reakce. V tomto ohledu mám naprosté okno. Vím jen, že jsem prošel všechny obchody s obuví a pořídil si několik párů. Na lidi jsem nebral ohled. Nevšímal jsem si nikoho, jen jsem se snažil chovat se zcela nenuceně. Možná, kdyby tehdy někdo změřil krevní tlak, asi bych byl mimo měřitelné hodnoty. Jakmile jsem byl opět ve svém voze, vše přešlo do normálu a jako bych se probudil. Kupodivu, nenastala bouře, svět se točil dál, lidé okolo chodili klidně a bez zmatku či paniky, prostě normální den.

Při návratu domů jsem se musel zastavit na čerpačce, došly mi cigarety. Teď už jsem ani nad tím nepřemýšlel. Normálně jsem vystoupil a šel na pumpu přímo ke kase pro cigarety. „Jé, vy ale máte nádherný boty!!“ teprve teď jsem si uvědomil, že jsem na jehlách, které jsem si pávě koupil a chtěl v nich dojet až domů a hlasitá poznámka mladé čerpadlářky mě tak trochu překvapila. Nebylo to nepříjemné, ale ani příjemné. Poděkoval jsem za kompliment a požádal o krabičku cigaret. „Nějaké takové taky sháním.“ slečna za kasou pokračovala dál, aniž by si uvědomila moje rozpaky, protože u stolků sedělo několik lidí a sledovali, co se děje. „Kde jste je koupil?“ Odpověděl jsem jí, že je nemám ani hodinu, protože jsem si je koupil prakticky před chvílí. „Jak se v nich jde? Kolik tem podpatek měří?“ no ptala se mě na spoustu věcí a já jí odpovídal.

Mezitím jsem zaplatil cigarety a chystal se k odchodu, protože přišel další zákazník zaplatit benzín. „Počkejte na mě chvilku, prosím.“ požádala mě. Venku bylo sezení, tak jsem se posadil a zapálil si. Přišla ani ne po minutě. Mezitím co jsem kouřil, jsme si povídali. Byla zvědavá, jaké boty jsem si koupil, proč zrovna vysoké podpatky, ptala se na mojí sexuální orientaci. Nechtělo se mi odpovídat na takové otázky úplně cizí holce a nejradši bych zmizel. Byla však příjemná a celkem i hezká a já mám pro hezké a příjemné ženy slabost. Asi po čtvrt hodině jsme se rozloučili a já odjel domů. Možná díky tomu i pár dalších obdobných zážitků, jsem si uvědomil, že normálních lidí je pořád víc, než hloupých chytráků s jejich velice „inteligentními“ hláškami. Změnil jsem i způsob myšlení, protože jsem si uvědomil, že lidi jsou veskrze nevšímaví a lhostejní. Lidské sobectví je tak zažrané pod kůži každého z nás, že se staráme víc o sebe než o to, co se děje kolem nás. Jsme lhostejní k násilí páchané na druhých, takže koho by zajímaly nějaké podpatky?

Pokud to není desetikoruna na zemi, nikoho ani nenapadne se dívat na zem na to, kdo v čem kráčí. Tedy pokud netaháte za sebou půlku role toaletního papíru, přilepenou na podrážce.
Než vyrazíte na podpatcích, dívejte se okolo sebe. Pozorujte všímavosti lidí. Sledujte chování každého zvlášť. Zjistíte, že až na pár výjimek mám pravdu. To vám snad dodá odvahu, změníte svůj postoj, myšlení a vykročíte ve správných botkách.

Než vyrazíte na podpatcích, dívejte se okolo sebe. Pozorujte všímavosti lidí. Sledujte chování každého zvlášť. Zjistíte, že až na pár výjimek mám pravdu. To vám snad dodá odvahu, změníte svůj postoj, myšlení a vykročíte ve správných botkách.

Na samý začátek nemusíte jít na podpatcích, pořiďte si klínkové sneakersy. Neutrální černá barva je nenápadná, klínky neklapou a ve své podstatě se jedná o sportovní obuv, jen s tím rozdílem, že má vysoký klínek. Sneakersy mají obvykle 7-8cm vysoké klínky. Sice nic moc, ale pořád je to něco. Pro vaši jistotu, zjištění a ověření mých slov vám úplně postačí. Ovšem ten tlukot srdce, zrychlený tep a zostřené čivy, vás neminou. Nebojte se toho. Nejde o nic těžkého. Jen stačí nepřemýšlet nad tím „Co kdyby“. Je to zbytečné, vyčerpávající a člověka to jenom nutí nic neudělat.

Hlavu vzhůru, odvahu a jděte vpřed.

 

(edit:05.09.2016)
Před nedávnem mne při mojí práci napadla taková myšlenka. Zpočátku mi přišla dost směšná, ale čím více jsem o ní přemýšlel, pochopil jsem její smutnou pravdivost.
No, posuďte sami:
„Mnoho lidí se chová jako prdel. Nepříjemně překvapí v nejméně vhodnou chvíli.“

2 responses to “Móda 2016

  1. Moc hezký článek, zatím mám jen zkušenosti s lodičkami v cizím městě. Ale je tu ještě jeden rozměr- malé město. Bydlím v něm s rodinou a jít tady na vysokých podpatcích ,by byla společenská sebevražda nejen pro mě, ale i pro ženu a děti..

    • Souhlasím.
      Ve své podstatě je úplně je fuk, kde člověk žije. Vesnice, malé město nebo velkoměsto. Pokaždé se v blízkém okolí najdou pokrytci, záškodníci, rýpalové – prostě hlupáci, kteří nevidí pod vlastním nosem nudli jak kolejnici a ukazují prstem na druhé. Je smutné, že mezi nimi musíme žít.

... a váš názor? Určitě máte něco, co byste k tomu chtěli říct. (https://highheelsexpert.wordpress.com/2015/11/08/jak-napsat-komentar/)

